Kapadokya

23-24 Mart Tarihlerinde Kayseri – Kapadokya 1 Gece – 2 gün gezimiz oldu, kısaca bazı bilgiler vermek istiyorum.

Sabah uçağı ile Kayseri’ye indik. Gezilecek yerlerin çoğu birbirine yakın yerler, öncelikle durağımız Mevlana Celaleddin Rumi’nin hocası Seyyid Burhaneddin Türbesi oldu, buradan yaya olarak Hunat Hatun Külliyesine gittik orda çocuklar ebru sanatından bir çalışma yaptılar. Yol üzerinde Kayseri Kalesini ve Döner Kümbeti gördük ardından yine yaya olarak Hacı Kılıç Camii ve Medresesini ziyaret ettik ve son olarak Selçuklu müzesini gezdik. Bütün bu gezimiz öğlen olmadan tamamlandı, fazla da vakit geçirmek istemiyorduk çünkü Kapadokya gitme düşüncesindeydik.

Ardından hemen yola koyulduk ve Kapadokya, Göreme’ye doğru ilerledik, yaklaşık 1 saatlik bir yol ardından Göreme’ye vardık. Namaz kıldık ve yemeğimizi burada yedik. otele bile yerleşmeden hemen geziye başladık. İlk durağımız Güvercinlik vadisi idi, daha sonra aşk vadisine geçtik, oradan Çavuşin köyüne gittik ve mağaraları ve mağara evleri gördük. Gün batımı yaklaşırken bölgenin en iyi manzara izleme yeri olan Kızıl vadiye geçtik. Gün batımını muhteşem bir şekilde izledik.

2.Gün için ilk planımız Balonların olduğu yerdi, ancak hava şartlarından dolayı balonların uçuşuna müsaade edilmedi. Maalesef bu bu muhteşem manzarayı canlı olarak göremedik. Kahvaltının ardından ilk durağımız Üçhisar kalesi oldu (ücretli 9₺ – müze kart geçersiz), zirveye kadar çıktık muhteşem bir manzarayı izledik, Rabbimize şükrettik verdiği nimetler karşısında, daha sonra Paşabağları’na peri bacaları görmeye gittik. Oradan zelve açık hava müzesine gittik burası ücretli müze kartı varsa geçerli. Ücretli olmasını şuna bağladım biraz daha bakımlı gördüm. Daha sonra avanosa geçtik çömlek ustalarını ziyaret ettik. Son olarak panaromik olarak Ürgüp ‘ü gördük.

Çocuklar kervansaray merak ediyorlardı, kayseri havalimanına giderken dönüşte incesuya uğradık, Koca Mustafa paşa kervansarayını gördük, Muhteşem bir eseri düğün salonuna çevirmişler bunun üzüntüsünü yaşadık. Burası bir kütüphane olabilirdi, hat ve ebru sanatları yapılan bir yer olabilirdi, yani insanlığa hizmet yeri olabilirdi, ancak düğün salonu olarak görmek bizi fazlası ile üzdü.
Daha çok çektiğim fotoğraf ve video var fırsat buldukça aynı sayfada paylaşacağım.